Mammuth är ett svenskt företag som importerar och säljer armaturer till bland annat industrier, kontor, butiker, fastigheter, idrottsarenor och gator eller parker.
Sett till antalet anställda är det ett litet företag, men affärerna växer. I första hand importerar Mammuth från Asien och marknaden finns framförallt i Sverige.
– Just nu går det mesta på tåg, berättar Nicklas Kvist från Mammuth. Det är kompromiss mellan tid och pris. C Land har varit bra på att hjälpa oss hitta den där balansen mellan just tid och pris. De ser till att möta våra behov och hitta lösningar.
– Jag tog kontakt med Annika och vi fick en bra dialog från start. Hon hjälpte oss med att titta på våra flöden och vilka förutsättningar som fanns, hur vi kunde optimera möjligheterna. Jag gillar att vi har en personlig kontakt, fortsätter Nicklas. Det är viktigt för oss. Vi är inget jätteföretag men vi har en stark tillväxt och det känns viktigare och vettigare för oss att de tittar på det och vilka möjligheter vi har framåt än 2 år gamla resultat. Det är skillnaden mellan C Land och deras konkurrenter, vi är inte bara ett kundnummer. C Land har varit med på vårt tåg.
Nicklas ser det som att C Land är en partner till dem. Någon som de samarbetar med för att båda parter ska vinna.
– Vi jobbar som en partner mot våra egna kunder. Det är jätteviktigt att vi vet vilka problem och möjligheter de har och hur vi kan hjälpa dem att lösa det. På samma sätt vill jag ha det med våra leverantörer, att de sätter sig in i våra behov och problem. Jag ser det som ett partnerskap där båda parter gynnas.
Utmaningen
Vi hade under en tid haft problem med våra tågtransporter. Vi var ett litet företag med logistiken i en stor organisation där vi skickades runt mellan olika avdelningar. Det var bökigt och vi upplevde att vi inte hade någon ordning och reda på alla våra transporter.
Lösningen
Med C Land kunde vi få en samlad och genomtänkt logistiklösning som dessutom matchade vår prisbild. Vi fick rätt service från början och slapp jaga efter olika avdelningar.